„JAMA.SAMA” na Międzynarodowym Festiwalu Animacji AnimArt w Łodzi | 22.09.2015

27.08.2015

W dniach 19-24 września 2015 r. w łódzkim teatrze Arlekin odbędzie się pierwsza edycja festiwalu AnimArt, choć w pewnym sensie będzie on kontynuacją organizowanych przez teatr od 15 lat dwóch potężnych festiwali: Międzynarodowego Festiwalu Solistów Lalkarzy i Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Ulicznej TrotuArt. Oba były wysoko cenione zarówno przez publiczność, jak i władze czy media.

AnimArt ma być największym i najbardziej interesującym festiwalem w naszym kraju, a być może także i w Europie, konfrontującym dokonania artystów teatru animacji i filmu animowanego. Ideą przyświecającą powstaniu festiwalu jest podniesienie rangi sztuki animacji, która niestety zaczyna odchodzić w zapomnienie, szczególnie w odniesieniu do polskich instytucjonalnych teatrów lalek. 

Teatr Lalek Arlekin mający bogatą historię i wieloletnie doświadczenie w zakresie organizacji festiwali oraz współpracująca z nim Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna są gwarantami organizacji wydarzenia na wysokim poziomie. Proponowane pokazy powinny zainteresować szeroką publiczność sztuką animacji oraz teatrem lalek jako miejscem magicznych transformacji i dziedziną sztuki o olbrzymich możliwościach kreacyjnych i poznawczych.

Biuro Festiwalu mieści się w siedzibie Teatru Lalek Arlekin im.Henryka Ryla w Łodzi. Dyrektorem Festiwalu jest dr hab. Waldemar Wolański, kierownikiem artystycznym odpowiedzialnym za część filmową dr hab. Krzysztof Rynkiewicz.

[PROGRAM]

22 września o godzinie 11:00 Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna  zaprezentuje spektakl JAMA.SAMA. – współczesny temat przedstawiony za pomocą klasycznej formy lalkowej.

Tytuł: JAMA.SAMA.

Autorki, reżyseria, scenografia: Anna Andrzejewska, Malwina Czekaj

Premiera: 25.05.2015

Autorski spektakl duetu Andrzejewska&Czekaj, zainspirowany życiem internetowych wideoblogerów. Bohaterka solowego show, usilnie walcząca z nudą, stara się zwabić swoim wdziękiem cybernetycznych subskrybentów. Pozwala powoli wniknąć we własny świat. Kim staje się bohater sieci, gdy kamera przełączy się w tryb offline? Jak wygląda życie poza kadrem? Czy ta wiedza jest potrzebna odbiorcy?