„Orlando” reż. Weronika Szczawińska w rankingu najlepszych spektakli w 2016 roku wg Gazety Wyborczej i Dwutygodnika

02.01.2017


PODSUMOWANIE 2016


Dwutygodnik http://www.dwutygodnik.com/artykul/6930-podsumowanie-2016.html
Autor: Paweł Soszyński


„Orlando” Weroniki Szczawińskiej
W moim odczuciu najlepszy spektakl reżyserki. Zachwyca precyzją, piekielnie trudną partyturą (współpraca choreograficzna Agaty Maszkiewicz) i fantastycznym aktorstwem studentów wrocławskiej PWST. Rzadko zdarza się, żeby spektakl dyplomowy studentów aktorstwa przebił większość realizacji na zawodowych scenach. A jednak. I wymienić trzeba tu wszystkich, bo Pola Błasik, Artur Caturian, Sylwester Dąbrowski, Filip Kowalczyk, Aleksandra Matlingiewicz, Małgorzata Pauka, Maciej Piasny, Aleksandra Prochownik, Michał Surówka, Rafał Witczak, Karolina Synowiec radzą sobie z najbardziej ekwilibrystycznymi aktorsko pomysłami Szczawińskiej w sposób perfekcyjny i bez nich tego sukcesu by nie było. „Orlando”, mimo że powieść Virginii Woolf obrosła twardymi feministycznymi dyskursami, nagle odzyskuje lekkość młodzieńczego buntu wobec patriarchalnej rzeczywistości „wielkich Wiktorian”. Formalnie mistrzowskie, błyskotliwe, zapięte na ostatni guzik przedstawienie, którego pozazdrościć może większość teatrów repertuarowych (pod rozwagę).


Rok 2016 w teatrze: katostandup, komando kobiet i spektakl, który wygania cię na ulicę [MROZEK]


Gazeta Wyborcza http://wyborcza.pl/7,75410,21160443,rok-2016-w-teatrze-katostandup-chor-uchodzcow-i-spektakl.html
Autor: Witold Mrozek 


„Orlando” – PWST, Wrocław.

Inscenizacja klasycznej powieści Virginii Woolf o płciowej przemianie żyjącego kilkaset lat szlachcica. Spektakl-dyplom wrocławskiej szkoły teatralnej w reżyserii Weroniki Szczawińskiej. A że przedstawienia dyplomowe są po to, by studenci pochwalili się warsztatem, na scenie mamy jedenastkę Orlandów i Orland w minimalistycznej, precyzyjnej i bardzo figlarnej formie. 


http://www.pwst.wroc.pl/orlando