Paweł Palcat
Wykładowca wrocławskiej Filii AST, gdzie prowadzi przedmiot: interpretacja piosenki oraz fakultet: piosenka aktorska
WYKSZTAŁCENIE:
2000- Matura Międzynarodowa (IB) w V LO we Wrocławiu
2000-2001- studia dziennikarskie na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim
2001-2005- studia w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydział Lalkarski we Wrocławiu
11.12.2006- dyplom i uzyskanie tytułu magistra w PWST w Krakowie, Wydział Lalkarski we Wrocławiu
2015-2016- kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli
17.04.2016- obrona pracy dyplomowej oraz uzyskanie pedagogicznych kwalifikacji zawodowych
sierpień 2013- warsztaty dramaturgiczne z Fausto Paravidino (po angielsku) Biennale Teatralne w Wenecji
sierpień 2015- warsztaty aktorskie (po angielsku) z Thomasem Ostermeierem (Schaubuehne Berlin)- Biennale Teatralne w Wenecji
sierpień 2016- warsztaty dramaturgiczne (po angielsku) z Markiem Ravenhillem- Biennale Teatralne w Wenecji
czerwiec 2018- warsztaty dramaturgiczne (po angielsku) z Simonem Stephensem w Mediolanie
grudzień 2018- aktorskie warsztaty z Agata Dudą- Gracz
listopad 2019- kurs mediatora szkolnego i edukatora mediacji rówieśniczych
lipiec 2020- warsztaty aktorskie on-line (po angielsku) „My body- image” z Rabih Mroue organizowane przez Teatr Studio oraz Onassis Stegi Team
KARIERA:
2001-2005- współtwórca teatru offowego Zakład Krawiecki
2005- obecnie- etat aktorski w Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy- blisko 60 ról teatralnych, reżyseria, adaptacja sceniczna i scenariusze do kilkunastu przedstawień
2005- obecnie- współpraca z Klubem Gońca Teatralnego oraz Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej , Zespołem do Spraw Pieczy Zastępczej w Legnicy- Lato w Teatrze-opieka grupy aktorskiej, zajęcia terapeutyczne
2011- współpraca z teatrami z Colchester (Anglia), Lecce (Włochy), Skopje (Macedonia), Pazhardzik (Bułgaria) w ramach projektu PLOTS- reżyseria spektaklu „tempEst/bUrza” wg Szekspira
2013- współpraca z Bałtyckim Teatrem Dramatycznym w Koszalinie- adaptacja i reżyseria spektaklu „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety” wg Swietłany Aleksijewicz
2015-obecnie- nauczyciel na Wydziale Wokalnym Zespołu Szkół Muzycznych w Legnicy
Od 2016- współpraca z teatrem offowym Układ Formalnym we Wrocławiu- współautor scenariusza i aktor w „Matka Courage krzyczy” na motywach Bertolda Brechta
Od 2017- współpraca z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu- aktor, współdramaturg spektaklu „Strefa” oraz reżyser i aktor spektaklu „Czystka”- premiera grudzień 2017
2017- współpraca z Teatrem Miejskim w Gliwicach- aktor w muzyczno-tanecznym spektaklu „Lekcja tańca” Łukasza Czuja- premiera wrzesień 2017
Od 2017- obecnie- współpraca z Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydziałem Lalkarskim Filii AST we Wrocławiu na stanowisku wykładowcy przedmiotu Interpretacja piosenki.
Od 2019- obecnie- nauczyciel warsztatów teatralno- filmowych w V Liceum Ogólnokształcącym w Legnicy
Od 2019- wice prezes Fundacji „Teatr Zakład Krawiecki”
WYBRANE OSIĄGNIĘCIA:
Tukan OFF 37. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2016),
Nagroda Najlepszy Aktor Dolnego Śląska podczas Wrocławskich Spotkań Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu za monodram „RoXXY 2 Hot” (Wrocław 2010).
Nagroda za reżyserię spektaklu „Zrozumieć H.” własnego autorstwa podczas festiwalu Rzeczywistość Przedstawiona w Zabrzu (2012) oraz festiwalu młodych reżyserów m-teatr w Koszalinie (2012).
Nagrody aktorskie na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu za rolę pana Biedy w „Orkiestrze” Jacka Głomba (2012) oraz XVI Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” za rolę Antoniego M., Braci K. w spektaklu „Hymn narodowy” Przemysława Wojcieszka (2016).
Nagroda Srebrnej Ostrogi – „dla najbardziej obiecującego twórcy zachodniopomorskich scen” za spektakl „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety” (Szczecin 2013).
Nagroda „WARTO” przyznawana przez jury Gazety Wyborczej za role w „Hymnie narodowym” Przemysława Wojcieszka.
Tytuł Najlepszy Aktor Drugoplanowy w rankingach miesięcznika Teatr za role w spektaklach m. in. Marcina Libera, Przemysława Wojcieszka, Łukasza Kosa
WYBRANE PUBLIKACJE:
– „Zrozumieć H.” w „Transfer! Teksty dla teatru-antologia pod redakcją Joanny Krakowskiej”- Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2015
– „Unijny projekt, czyli PLOTS od środka”, Nietakt, nr 7/3/2011
– „Narzekanie”, Nietakt, nr 6/2/2011
– „Biennale teatralne w Wenecji” w: http://miernikteatru.blogspot.com/2013/08/biennale-teatralne-w-wenecji-opisuje.html