A NAJWAŻNIEJSZE JEST… | REŻ. PAWEŁ MIŚKIEWICZ
Opracowanie tekstu i inscenizacja: Paweł Miśkiewicz
Kostiumy: Hanka Podraza
Wizualizacje video: Anna Szalwa, Bartosz Radzikowski
Konsultacja muzyczna: Tomasz Leszczyński
Konsultacja wokalna: Magdalena Śniadecka, Magdalena Szczerbowska
Konsultacja choreograficzna: Anna Gancarz
Asystenci reżysera: Kuba Mielewczyk, Karol Bijata
Instant Composition: Rafał Mazur
Obsada: Maciej Baka, Patrycja Dąbrowska, Mateusz Goławski, Krzysztof Lorek, Paul Matura, Kuba Mielewczyk, Monika Mikołajczak, Jakub Oderski, Kamila Romaniuk
Kierownik techniczny: Radosław Frąk
Światło: Damian Duczmalewski, Projekcje: Marcin Osicki
Akustyk: Bartłomiej Niećko
Obsługa techniczna sceny: Jan Tworek, Robert Wolszczak, Mateusz Machniak, Zbigniew Hryczyszyn
Garderobiana: Svitlana Boidenkova
Kierownik pracowni plastycznej: Monika Polak-Luścińska
Pracownia plastyczna: Małgorzata Bekalarska, Daniel Kotowicz, Paula Warczak, Agnieszka Zdonek.
Organizacja teatru AST i promocji: Joanna Śliwa, Kamila Cichy, Robert Traczyk
Fot: Rafał Skwarek
Premiera 13.01.2023, Sala Studio
Czas spektaklu: 135 minut.
„A najważniejsze jest…” to spektakl inspirowany „Dekalogiem” Krzysztofa Kieślowskiego i Krzysztofa Piesiewicza, opowiadający o rozterkach moralnych i duchowych towarzyszących człowiekowi przełomu XX i XXI wieku. Próbujemy oświetlić na nowo kilka historii z oryginalnego scenariusza słynnego serialu, korzystając z doświadczeń współczesnej psychologii i przywrócić też do debaty społecznej trudne, a nieobecne wcześniej tematy. Nie poprzestając na tym, porzucamy w finale w miarę rozpoznany teren doświadczeń dnia codziennego na rzecz wyprawy w obszar, gdzie dekalog zdaje się już zupełnie nie obowiązywać. Jak się okazuje, to wcale nie tak daleko…
W tekście wykorzystano fragmenty „Dziadów” Adama Mickiewicza oraz fragmenty tekstów zespołu Furia, „„Kosi ta śmierć” i „Niezwykła nieludzka nieprzyzwoitość”
W spektaklu jest używane mocne światło stroboskopowe oraz dym papierosowy.

Podziękowania dla Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie za użyczenie elementów scenografii. Dziękujemy fundacji Teatr Czrevo oraz Fundacji Inicjatyw Rozwojowych i Edukacyjnych za wsparcie w produkcji spektaklu.
Partnerem spektaklu jest firma Eurocash.
