Trening głosu na chuście + książka KinEmission z autografem autorki | Aukcja WOŚP

12.01.2024

Licytacja Allegro
Jedyna i niepowtarzalna okazja do odbycia wyjątkowej lekcji (dla jednej lub dwóch osób) z wyzwolenia głosu na chustach do Aerial Jogi oraz zdobycia książki „KinEmission – koncepcja treningowa wspomagająca wyzwalanie głosu” wraz z autografem i imienną dedykacją autorki – prof. Izabeli Jeżowskiej.

Warsztat odbędzie się w terminie uzgodnionym ze zwycięzcą aukcji w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, w sali wyposażonej w hamaki oraz inny sprzęt pomocny w uwalnianiu głosu, przy pełnej akceptacji Władz Uczelni. Zajęcia będą trwały dwie godziny lekcyjne (90 minut).

Oferta skierowana do osób pracujących głosem (dziennikarzy, nauczycieli i nauczycieli akademickich, prawników, przewodników miejskich, lektorów, aktorów, śpiewaków, piosenkarzy i większości zawodów) osób uczących się śpiewu, a także wszystkich zainteresowanych polepszeniem swoich warunków głosowych.

Interdyscyplinarna metoda wyzwolenia głosu za pomocą ruchu „KinEmission” powstała na podstawie wieloletnich badań i doświadczenia zawodowego dwójki autorów – prof. dr hab. Izabeli Jeżowskiej i dra Sławomira Chomiaka. Wyjaśnienie nazwy koncepcji jest genialne w swojej prostocie: kinesis (z greki) to ruch, zaś emission (z angielskiego) to emisja. W tym przypadku – emisja głosu.

Książka zawiera liczne zdjęcia ćwiczeń wraz ze szczegółowymi ich opisami – zarówno od strony fizjoterapeutycznej, ruchowej, jak i emisyjnej, dźwiękowej.

Jest niezwykle przydatna w samodzielnym ćwiczeniu głosu, jednak pełne zrozumienie zawartych w niej ćwiczeń i pozycji powinno być poprzedzone warsztatem prowadzonym przez twórczynię metody.

Ważnym elementem są ćwiczenia z zakresu Aerial Jogi, zwłaszcza pozycje bierne odwrócone. Będą one jednym z kluczowych punktów warsztatu. W pozycjach tych grawitacja zamiast przeszkadzać – pomaga podparciu oddechowemu czy rozluźnieniu mięśni.

Podczas niezwykłej lekcji zwycięzca doświadczy niezwykłego wpływu ćwiczeń w hamaku na wyzwolenie głosu, zarówno dzięki dobrodziejstwom pozycji półodwróconych i odwróconych, zaletom chust (takich jak odciążanie i rozszerzanie zakresów ruchu), jak i korzyściom płynącym z umiejętnego wykorzystania czucia głębokiego (propriorecepcji). Efekty takich warsztatów są niezaprzeczalnie słyszalne i odczuwalne zarówno przez samego ćwiczącego, prowadzącego, jak i obserwatorów. Utrzymują się przez jakiś czas, a dzięki przekazaniu przez twórczynię metody ćwiczeń do autotreningu mogą trwale poprawić jakość głosu osób wykonujących ćwiczenia.

Warsztat z pogranicza kultury fizycznej i kultury słowa pomoże odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ruch wpływa na wyzwolenie głosu, wskaże uczestnikowi (lub uczestnikom) drogę do samodzielnego treningu głosu oraz pomoże usunąć napięcia i naprężenia w ciele, blokujące swobodną emisję.

Wielu specjalistów zauważa, że metoda KinEmission może być stosowana jako element rehabilitacji głosu. Wspomaga oddech, istotny w procesie mowy i śpiewu, ważny także jako hasło tegorocznej edycji – „Płuca po pandemii”!

Do wykonywania ćwiczeń w pozycjach odwróconych nie ma większych przeciwskazań zdrowotnych, z wyjątkiem znacznie podwyższonego ciśnienia krwi, chorób serca, chorób naczyniowych, jaskry, oderwanej siatkówki, pozycji tych nie powinny próbować także osoby po wylewach i udarach czy operacjach neurologicznych. Dla bezpieczeństwa wykluczyć należy również kobiety w ciąży.

Sprzęty oraz ćwiczenia są całkowicie bezpieczne, zaś prowadząca uzyskała w 2014 roku Certyfikat nauczyciela Aerial Jogi.

Ciesz się głosem podczas wiszenia, fruwania, rozluźnienia! Do tej pory taką okazję mieli jedynie studenci prof. Jeżowskiej i uczestnicy jej elitarnych warsztatów.

Link do strony KinEmission: https://www.facebook.com/KinEmission

Autorzy metody:

Prof. dr hab. Izabela Jeżowska jest koncertującą śpiewaczką (mezzosopranem), absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Eugeniusza Sąsiadka.

Stypendystka rządu włoskiego, uczestniczka operowych kursów mistrzowskich u Shirley Verrett, Fedory Barbieri i Mirelli Freni. Profesor zwyczajny Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filia we Wrocławiu (uczy techniki wokalnej i impostacji głosu na Wydziale Lalkarskim). Autorka kilku książek, w tym dysertacji habilitacyjnej „Stylistyka wykonawcza liryki wokalnej George’a Gershwina w oparciu o styl Gershwinowski oraz jej egzemplifikacja w wybranych pieśniach”, popularyzatorka twórczości Gershwina. Z towarzyszeniem pianisty Marcina Grabosza nagrała płytę „The Gershwin I Love”.

Prowadzi ożywioną działalność naukowo-badawczą na polu pedagogiki wokalnej i aktywną działalność organizacyjno-naukową. Autorka licznych publikacji i referatów na konferencjach krajowych i zagranicznych (Lublana, Praga, Salzburg, Ryga, Florencja, Mediolan, Sztokholm, Haga, Tallin). Prowadzi trening dykcyjno-głosowy na Kursie Retoryki Praktycznej w Instytucie Badań Literackich PAN, a także liczne warsztaty bazujące na metodzie KinEmission w kraju i za granicą (jest stałym gościem Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego SIBFEST w Sybinie w Rumunii). Autorka metody wyzwalania głosu poprzez ruch. Występuje z recitalami w Polsce i na świecie (Włochy, Austria, Szwecja, Estonia, Rumunia, Meksyk i USA).

Dr Sławomir Chomiak to fizjoterapeuta, praktyk, badacz i dydaktyk. Wykładał na Wydziale Fizjoterapii AWF we Wrocławiu. Członek pierwszej kadencji Krajowej Rady Fizjoterapeutów. Założyciel Physioteam – marki i zespołu, którą tworzą fizjoterapeuci oraz współpracujący z nimi profesjonaliści. W zakresie jego zainteresowań zawodowych  znajdują się: szeroko pojęta kinezjologia, a szczególnie neurofizjologia ruchu człowieka; nietypowe wielodziedzinowe zastosowania wiedzy fizjoterapeutycznej, jak: współtworzenie procesu dydaktyki śpiewu, diagnostyka i terapia zaburzeń funkcjonalnych układu ruchu i powiązanych z nim układów mających wpływ na aparat mowy i generowanie głosu; zastosowanie zasad funkcjonalnego podejścia do wielu dziedzin rekreacji ruchowej, sportu oraz profilaktyki zdrowotnej.

Fragmenty recenzji autorstwa trzech fachowców z różnych dziedzin, wykorzystywanych w publikacji i całej koncepcji:

„Nowatorskie, oparte na współzależności pracy aparatu głosowego i dynamiki ruchu ciała ludzkiego spojrzenie na kwestię emisji głosu w śpiewie oraz w mowie, może stanowić niezwykle ważny element w kształceniu współczesnych aktorów scen muzycznych (ale także wszystkich osób zawodowo pracujących głosem). Dodatkową wartością omawianej książki może być również potencjalność zastosowania przedstawionej w niej metody w szeroko pojętej rehabilitacji głosu.” (Prof. dr hab. Ziemowit Wojtczak (Akademia Muzyczna w Łodzi))

„[…] książka KinEmission – koncepcja treningowa wspomagająca wyzwalanie głosu stanowi cenną pozycję wzbogacającą zarówno świat muzyczny, jak i oferującą nowe płaszczyzny działania dla specjalistów związanych z ruchem ciała ludzkiego, m.in. fizjoterapeutów. Być może doprowadzi ona do powstania nowej domeny fizjoterapeutycznej, czegoś w rodzaju fizjoterapii artystycznej, gdyż wiele dziedzin sztuki, nie tylko muzyka, zawiera w sobie elementy ruchowe, a wszystkie z nich mogą skorzystać na wprowadzeniu w ich sferę edukacyjną elementów nakierowanych na poprawę motoryki. Nazwa zaproponowanej metody – KINEMISSION jest zwarta i elegancka, a jednocześnie obejmująca dwa poruszane w podręczniku aspekty wyzwalania głosu.” (Dr hab. Rafał Gnat (AWF w Katowicach))

„[…] z całą pewnością metodę KinEmission […] traktować należy jako ciekawą, bo wspomagającą i uzupełniającą proces kształcenia w zakresie szeroko pojętego emitowania głosu. Gorąco namawiam więc zarówno do przeczytania, ale też zaimplementowania do swojej pracy wybranych ćwiczeń. Sądzę, że niejeden z nas może znaleźć w zaproponowanym zestawie praktyk coś dla siebie lub swoich podopiecznych. Sądzę też, iż wiedza nabyta z tej lektury oraz suma doświadczeń wyniesionych z obserwacji efektów zastosowanych ćwiczeń może wzbogacić proces kształcenia zarówno u aktorów, piosenkarzy, jak i śpiewaków operowych.” (Prof. dr hab. Cezary Szyfman (Akademia Teatralna w Warszawie, Uniwersytet Muzyczny w Warszawie))

ISBN książki: 9788363287283

Wydawca: AKADEMIA SZTUK TEATRALNYCH im. Stanisława Wyspiańskiego  w Krakowie Filia we Wrocławiu

Rok wydania: 2020

Liczba stron: 223

Abstrakcyjna okładka ksiazki KinEmission

Miejsce realizacji: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu

Liczba osób: max 2

Dodatkowe koszty (np. dojazd): Zwycięzca

Uwaga! Wymagany luźny, sportowy strój, z zakrytymi ramionami (nie koszulki na ramiączkach), brak makijażu i ostrych przedmiotów czy biżuterii, ponieważ uczestnicy będą zwieszać się na chustach. Obuwie typu tenisówki, baletki, skarpetki lub bez obuwia (do ćwiczeń na chuście obuwie jest ściągane).

Termin treningu: Do ustalenia. Po opłaceniu aukcji, Izabela Jeżowska skontaktuje się w celu ustalenia daty i szczegółów realizacji wygranej.

Realizacja do: 30 września 2024 (w terminie dogodnym dla obydwu stron)

Licytacja jest aukcją charytatywną, a wystawiony na niej przedmiot jest darem.

Nie ma możliwości zwrotu wpłaconej dla WOŚP kwoty.

Cała wartość licytacji zostanie przeznaczona na cele 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Licytacja Allegro